Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Aby uzyskać więcej informacji, zachęcamy do zapoznania się z naszą Polityką Cookies. Ok

Aby wykorzystać wszystkie możliwości oraz funkcje, należy włączyć Javascript. Instrukcje

Zakłady
Ligi

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Polityka prywatności Fortuna ("Polityka prywatności") opisuje sposób, w jaki Fortuna online zakłady bukmacherskie Sp. z o.o. ("Fortuna") wykorzystuje przekazane jej dane graczy, w celu zapewnienia możliwości optymalnego korzystania z naszych usług świadczonych za pośrednictwem strony internetowej https://www.efortuna.pl/ ("Strona internetowa"), oraz umieszczonej na Stronie internetowej aplikacji służącej do zawierania zakładów wzajemnych organizowanych przez Fortunę ("Aplikacja") i stacjonarnych punktów przyjmowania Zakładów ("Punkt"), w celu umożliwienia korzystania z programu lojalnościowego Fortuna Klub Plus ("FKP") oraz prowadzenia sprzedaży premiowej dla uczestników FKP, a także prowadzenia działań marketingowych dostosowanych do preferencji graczy w oparciu o profilowanie.

Fortuna przetwarza dane osobowe przekazane jej za pośrednictwem Strony Internetowej, formularza rejestracyjnego lub w inny sposób dla celów określonych w tej Polityce prywatności. Gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych odbywa się zgodnie z obowiązującym prawem ochrony danych osobowych, w tym z Ogólnym Rozporządzeniem o ochronie danych osobowych ("RODO").

1. Kto jest administratorem Twoich danych? Jak się z nami skontaktować?

Administratorem Twoich danych osobowych jest Fortuna online zakłady bukmacherskie Sp. z o.o., ul. Rady Narodowej Księstwa Cieszyńskiego 15, 43-400 Cieszyn.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub próśb związanych z przetwarzaniem danych osobowych lub w przypadku chęci skorzystania ze swoich praw określonych w punkcie 5 poniżej, prosimy skontaktować się z nami za pośrednictwem Punktu lub formularza kontaktowego w zakładce w iKonta gracza lub z Inspektorem Ochrony Danych na adres IODO@efortuna.pl .

2. O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług w zakresie Zakładów za pośrednictwem Strony Internetowej oraz bezpośrednio w Punktach ("lokale Fortuna"), w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na Stronach Internetowych przez nas oraz naszych zaufanych partnerów.

3. Jakie dane osobowe przetwarzamy, w jakim celu i jak długo je przechowujemy?

3.1. Jeżeli zawierasz zakłady za pośrednictwem Strony Internetowej przetwarzamy Twoje dane osobowe w następujących celach:

  • W celu umożliwienia korzystania ze Strony internetowej przetwarzamy dane użytkownika Strony Internetowej, który nie jest jeszcze naszym Klientem ("Użytkownik") oraz następnie dane osoby, która założy iKonto ("Klient") , takie jak: dane dotyczące Twojej aktywności na Stronie Internetowej, w tym dane dotyczące sesji, Twojego urządzenia oraz systemu operacyjnego, przeglądarki oraz unikalnego ID urządzenia.

    Podstawą przetwarzania jest wykonanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Przetwarzamy dane osobowe Klientów przez okres trwania umowy w przypadku założenia iKonta. Szczegóły dotyczące sposobu korzystania przez nas z plików cookies znajdziesz w Polityka wykorzystywania plików cookies.

  • W celu rejestracji iKonta, uwierzytelnienia Klienta w Aplikacji przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie w formularzu rejestracyjnym (m.in. imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, numer telefonu, data urodzenia, numer konta bankowego, kopia i numer i seria dowodu tożsamości, obywatelstwo oraz numeru PESEL) oraz dane dotyczące udziału Klienta w Zakładach. Klienci mogą brać udział w Zakładach, które prowadzimy za pośrednictwem Strony Internetowej, jednak wymagana jest wcześniejsza rejestracja.

    Podstawą przetwarzania jest wykonanie umowy o świadczenie usług w zakresie Zakładów zgodnie z Regulaminem zakładów wzajemnych świadczonych drogą elektroniczną przez sieć Internet organizowanych przez "FORTUNA online zakłady bukmacherskie" Sp. z o. o. (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Przetwarzamy dane osobowe przez okres trwania umowy, tj. funkcjonowania iKonta. Będziemy przetwarzać te dane jeszcze przez 5 lat po usunięciu iKonta (licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ich archiwizacji) dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z naszych usług oraz dla celów archiwizacyjnych, do czego zobowiązują nas przepisy prawa.

  • W celu założenia dla Ciebie konta w programie lojalnościowym Fortuna Klub Plus oraz umożliwienia Ci korzystania z programu FKP za pośrednictwem iKonta przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie w procesie rejestracji do programu (imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, numer telefonu, data urodzenia).

    Podstawą przetwarzania jest wykonanie umowy o świadczenie usług zgodnie z Regulaminem programu lojalnościowego Fortuna Klub Plus 2019 (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Będziemy przetwarzać te dane jeszcze przez 5 lat po usunięciu iKonta (licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ich archiwizacji) dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z naszych usług oraz dla celów archiwizacyjnych, do czego zobowiązują nas przepisy prawa.

  • W celu marketingu naszych usług, za Twoją zgodą na komunikację emailem, smsem albo telefonicznie, przetwarzamy Twoje dane osobowe obejmujące dane podane przez Ciebie w procesie rejestracji, płeć, adres IP, informacje dotyczące systemu operacyjnego, przeglądarki, oraz unikalnego ID urządzenia, a także informacje dotyczące Twojej aktywności na Stronie internetowej rejestrowane i przechowywane za pośrednictwem systemu służącego do urządzania zakładów wzajemnych oraz plików cookies. Dane te pozwalają na stworzenie profilu użytkownika w oparciu o analizę jego zachowań i preferencji oraz dopasowanie do tak stworzonego profilu zawartości Strony internetowej i informacji marketingowych dotyczących naszych usług tak, aby prezentowane treści były dopasowane do Twoich zainteresowań.

    Po zważeniu naszego interesu oraz Twoich interesów, praw i wolności uznaliśmy, że marketing połączony z profilowaniem nie będzie ingerować nadmiernie w Twoją prywatność ani nie będzie stanowić dla Ciebie nadmiernej uciążliwości. W toku ważenia interesów, praw i wolności uwzględniliśmy następujące okoliczności:

    • wyraziłeś chęć otrzymywania komunikatów marketingowych na podany adres email lub numer telefonu, a zatem uznaliśmy, że możesz rozsądnie oczekiwać, że będziemy wysyłać do Ciebie tego rodzaju komunikaty;
    • Twoje rozsądne oczekiwanie wiąże się z otrzymywaniem komunikatów od Fortuna, ze względu posiadanie przez Ciebie konta na Stronie internetowej;
    • komunikujemy się w celach marketingowych wyłącznie z pełnoletnimi Klientami, tj. osobami, które posiadają iKonto na Stronie internetowej Fortuna lub będących członkiem Klub Fortuna Plus.
    • w ramach marketingu produktów i usług naszych Klientów nie przekazujemy Twoich danych osobowych innym administratorom danych; w ten sposób ograniczamy krąg osób mających dostęp do Twoich danych osobowych;
    • tworzymy Twój profil Klienta na podstawie podanych przez Ciebie danych oraz danych wynikających z Twojej aktywności w serwisie Fortuna (profilowanie). Następnie wykorzystujemy stworzony w ten sposób profil w celu indywidualizacji wysyłanych do Ciebie komunikatów marketingowych. Zapewniamy przy tym, że wdrożyliśmy odpowiednie gwarancje ochrony Twojej prywatności, a mianowicie:

      • korzystamy jedynie z danych dotyczących Twojej aktywności jako gracza. Interesuje nas jedynie to, co dotyczy zawieranych przez Ciebie przez Internet wzajemnych zakładów bukmacherskich, nie zaś Twoje życie prywatne;
      • korzystamy jedynie z danych dotyczących Twojej aktywności na Stronie internetowej. Interesuje nas, jakie Zakłady zawierasz i które usługi Fortuna Cię zainteresowały, nie zaś to, co robisz na innych stronach internetowych;

    • szanujemy Twoją wolę i ułatwiamy Ci realizację Twoich praw. W tym celu zapewniamy możliwość łatwego wycofania zgód na otrzymywanie komunikatów marketingowych drogą mailową m.in. z poziomu ustawień iKonta (zakładka "Moje zgody"), jak również z poziomu otrzymywanych wiadomości mailowych. Jednocześnie wycofanie zgody na otrzymywanie takich komunikatów traktujemy jako zgłoszenie sprzeciwu wobec profilowania na potrzeby marketingowe.

    • Podstawą prawną przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na marketingu naszych produktów i usług. Twoje dane będą przetwarzane do momentu odwołania zgody na komunikację, najpóźniej do momentu rezygnacji z iKonta.

3.2. Jeżeli zawierasz zakłady w Punkcie, nie zbieramy Twoich danych osobowych w celu zrealizowania zakładu (grasz anonimowo), jednak możemy przetwarzać Twoje dane osobowe w innych celach:

  • W celu wypełnienia ciążących na Fortuna obowiązków prawnych (takich jak wydanie na Twoje żądanie imiennego zaświadczenia o uzyskanej wygranej, prowadzenie ewidencji wypłaconych wygranych, których wartość wynosi co najmniej 2280 zł lub weryfikacja pełnoletności gracza) przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie pracownikowi Punktu takie jak: imię i nazwisko, rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość, numer PESEL, a w przypadku braku numeru PESEL - adres zamieszkania, datę urodzenia i obywatelstwo, wartość i datę uzyskania lub wypłaty wygranej.

    Podstawą przetwarzania jest wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Fortuna jako administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). Będziemy przetwarzać te dane jeszcze przez 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym uzyskano wygraną lub nastąpiła jej wypłata , do czego zobowiązują nas przepisy prawa.

  • W celu założenia dla Ciebie konta w programie lojalnościowym Fortuna Klub Plus oraz umożliwienia Ci korzystania z programu FKP w lokalach Fortuna na podstawie karty FKP przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie w formularzu rejestracyjnym do programu FKP (imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, numer telefonu, data urodzenia).

    Podstawą przetwarzania jest wykonanie umowy o świadczenie usług zgodnie z Regulaminem programu lojalnościowego Fortuna Klub Plus 2019 (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), którego kopię (wraz z kopią Polityki prywatności) możesz otrzymać w wersji papierowej w lokalach Fortuna. Będziemy przetwarzać te dane jeszcze przez 5 lat po zawarciu zakładu dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z naszych usług oraz dla celów archiwizacyjnych, do czego zobowiązują nas przepisy prawa.

  • W celu marketingu naszych usług, za Twoją zgodą na komunikację emailem, smsem albo telefonicznie, przetwarzamy Twoje dane osobowe podane przez Ciebie w procesie zawierania bukmacherskich zakładów wzajemnych (imię, nazwisko, wiek, płeć) oraz informacje o miejscu dokonywania zakładów.

    Jeżeli zawierasz zakłady w Punkcie i wyrazisz zgodę na komunikację - nie będziemy tworzyć Twojego profilu i przewidywać Twoich preferencji żeby wysyłać Ci indywidualne komunikaty marketingowe. Dokonamy tylko "segmentacji", czyli dopasujemy przesyłane komunikaty do preferencji graczy w okolicy Punktu, w którym zawierasz zakłady.

    Podstawą prawną przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na marketingu naszych produktów i usług. Twoje dane będą przetwarzane do momentu odwołania zgody na komunikację, najpóźniej przez 1 rok od ostatniego zawartego zakładu.

  • Dla celów bezpieczeństwa i w celu ochrony naszych zasobów, możemy przetwarzać nagrania wideo z naszych Punktów.

    Podstawą prawną przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na zapewnieniu bezpieczeństwa w lokalach Fortuna. Twoje dane będą przechowywane w tym celu nie dłużej niż 3 miesiące od daty nagrania.

  • W związku z powyższym, podanie niektórych danych jest wymagane przepisami prawa abyśmy mogli świadczyć Ci poszczególne usługi oferowane za pośrednictwem Strony Internetowej oraz lokalach Fortuna. Podanie takich danych osobowych jak adres e-mail lub numer telefonu jest dobrowolne, ale niezbędne abyśmy mogli świadczyć poszczególne usługi oraz komunikować się z Tobą w sprawach dotyczących iKonta.

3.3. Niezależnie od tego, czy zawierasz zakłady przez Internet czy w Punkcie przetwarzamy Twoje dane osobowe również w następujących celach:

  • W celu zapewnienia zgodności ze szczególnymi obowiązkami prawnymi, którym podlegamy (w szczególności określonymi w Ustawie o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, Ustawie o grach hazardowych, Ustawie o Krajowej Administracji Skarbowej, Ustawie o rachunkowości oraz Ordynacji podatkowej), na podstawie których przetwarzamy dane osobowe m.in. w zakresie: imienia, nazwiska, imienia ojca, daty urodzenia, rodzaju i numeru dokumentu potwierdzającego tożsamość, adresu zamieszkania, obywatelstwa, numeru PESEL, numeru rachunku bankowego, historii zakładów, wartości i daty uzyskania lub wypłaty wygranej oraz adresu IP.

    Podstawą przetwarzania danych osobowych gracza w powyższym celu jest również jest wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Fortuna jako administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). Dane osobowe są przetwarzane w tym zakresie przez okres trwania umowy a także po jej zakończeniu, przez okres określony w przepisach szczególnych, jednak nie dłuższy niż przez 6 lat od zakończenia zakładu.

  • W celu rozpatrywanie skarg i wniosków, odpowiedzi na pytania przetwarzamy Twoje dane osobowe zawarte w skardze, wniosku lub pytaniu. Możemy także wykorzystywać niektóre dane osobowe podane podczas rejestracji iKonta lub rejestracji do FKP, jak również dane dotyczące korzystania z Strony Internetowej lub uczestnictwa w FKP, związane ze zgłoszoną skargą, wnioskiem lub pytaniem.
    Podstawą prawną przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na zapewnieniu należytej obsługi użytkownika Strony Internetowej i udzieleniu odpowiedzi na pytanie.

    Twoje dane będą przechowywane przez czas niezbędny do udzielenia odpowiedzi na Twoje pytanie lub w celu podjęcia innych działań w związku z otrzymaną od Ciebie wiadomością, nie dłużej jednak niż 1 rok od złożenia zapytania.

  • W celu ustalenia, dochodzenia i egzekucji roszczeń możemy przetwarzać niektóre dane osobowe podane przez Ciebie w profilu użytkownika oraz dane dotyczące Twojej aktywności na Stronie Internetowej lub uczestnictwa w FKP, odpowiednio takie jak: imię, nazwisko, data urodzenia, dane dotyczące korzystania z naszych usług, numeru konta bankowego, numeru PESEL, numeru Klienta oraz pseudonimu, jeżeli roszczenia wynikają ze sposobu, w jaki korzystasz z naszych usług, inne dane niezbędne do udowodnienia istnienia roszczenia, w tym rozmiarów poniesionej szkody.

    Podstawa prawna jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ustaleniu, dochodzeniu i egzekucji roszczeń oraz na obronie przed roszczeniami w postępowaniu przed sądami i innymi organami państwowymi przez okres przedawnienia tych roszczeń.

4. Komu udostępniamy dane osobowe?

Fortuna przekazuje Twoje dane osobowe wiarygodnym podmiotom zewnętrznym działającym zgodnie z poleceniem Fortuna, które zapewniają wsparcie administracyjne (zarządzenie Stroną Internetową), techniczne (dostawcy usług IT takich jak hosting, dostarczanie lub utrzymywanie systemów informatycznych).

Możemy również udostępniać dane osobowe instytucjom płatniczym ( które przetwarzają dane we własnym imieniu i na własną rzecz), bankom, integratorom płatności, jeśli jest to konieczne do świadczenia naszych usług w zakresie organizowania i realizacji zakładów bukmacherskich oraz zewnętrznym doradcom, np. kancelariom prawnym, audytorom, także pod warunkiem nałożenia na nich obowiązku zachowania poufności. Ponadto, jeśli zobowiązują nas do tego przepisy prawa udostępniamy dane osobowe uprawnionym organom.

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Nasi dostawcy mają siedzibę zarówno na terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), w tym w Polsce, jak i poza tym terytorium, w Indiach. W związku z przekazaniem danych osobowych Klientów poza terytorium EOG zadbaliśmy, aby nasi dostawcy dawali gwarancje wysokiego stopnia ochrony danych osobowych. Gwarancje te wynikają ze stosowania standardowych klauzul umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską, których kopie możesz uzyskać kontaktując się z Inspektorem Ochrony Danych na adres IODO@efortuna.pl lub z Fortuna na adres pocztowy wskazany w pkt. 1 powyżej.

5. Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo do żądania:

  • dostępu do swoich danych osobowych, uzyskania potwierdzenia, czy Twoje dane osobowe są wykorzystywane, uzyskania ich kopii oraz do uzyskania informacji m.in. o: celach wykorzystania, kategoriach danych osobowych, kategoriach odbiorców, którym dane osobowe zostały lub zostaną ujawnione, planowanym okresie przechowywania danych osobowych, źródle ich pozyskania przez nas (na podstawie art. 15 RODO)
  • kopii danych osobowych, których nam dostarczyłaś/eś i przekazania jej Tobie lub innemu wskazanemu pomiotowi w powszechnie używanym, możliwym do odczytu komputerowego formacie, jeżeli wykorzystujemy Twoje dane na podstawie zgody lub w celu wykonania umowy (na podstawie art. 20 RODO);
  • sprostowania Twoich danych osobowych, gdy są niekompletne lub nieprawidłowe (na podstawie art. 16 RODO);
  • usunięcia Twoich wszystkich lub niektórych danych osobowych (na podstawie art. 17 RODO), jeżeli:
    • wycofałeś zgodę, a nie mamy innej podstawy prawnej wykorzystania tych danych,
    • Twoje dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były wykorzystywane,
    • wniosłeś sprzeciw, który uznaliśmy za zasadny,
    • Twoje dane osobowe są wykorzystywane niezgodnie z prawem;
  • ograniczenia wykorzystania Twoich danych osobowych (na podstawie art. 18 RODO), tj. zażądać, abyśmy zaprzestali ich wykorzystania; nie dotyczy to jednak przechowywania Twoich danych osobowych, w sytuacjach, gdy:
    • kwestionujesz prawidłowość swoich danych osobowych - wówczas ograniczymy ich wykorzystanie na czas potrzebny nam do sprawdzenia prawidłowości Twoich danych,
    • kwestionujesz zgodność z prawem wykorzystania przez nas danych osobowych,
    • nie potrzebujemy już tych danych, ale są one potrzebne Tobie do ustalenia, dochodzenia lub obrony Twoich roszczeń,
    • wniosłeś sprzeciw wobec wykorzystywania Twoich danych – do czasu podjęcia przez nas decyzji co do zasadności sprzeciwu.

Masz również prawo:

  • wniesienia sprzeciwu z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją wobec przetwarzania Twoich danych osobowych na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów. Na skutek wniesienia sprzeciwu rozważymy, czy – ze względu na Twoją szczególną sytuację – ochrona Twoich interesów, praw i wolności przeważa nad interesami, które realizujemy, wykorzystując dane osobowe. Jeżeli Twój sprzeciw okaże się zasadny, a nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania, usuniemy dane, wobec wykorzystania których wniosłeś sprzeciw (na podstawie art. 21 ust. 1 RODO);

  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych w celu marketingu bezpośredniego Fortuna, w tym profilowania (na podstawie art. 21 ust. 2 RODO). Po wniesieniu sprzeciwu Twoje dane nie będą już przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego, co oznacza, że nie będziemy już wysyłać do Ciebie maili ani SMSów z ofertą Fortuna;

  • cofnięcia wyrażonej zgody na wykorzystywanie danych osobowych w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem ich wykorzystywania na podstawie zgody przed jej cofnięciem (na podstawie art. 7 RODO);

  • w przypadku uznania, że przetwarzamy dane w sposób nieprawidłowy, do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

6. W jaki sposób wdrażamy funkcje mediów społecznościowych?

Nasza Strona internetowa zawiera funkcje mediów społecznościowych, takie jak przyciski Facebooka lub Twittera. Dzięki tym funkcjom media społecznościowe gromadzą pewne informacje o odwiedzających Stronę Internetową, takie jak adres IP lub historię przeglądania i instalują pliki cookie w przeglądarce odwiedzających. Należy pamiętać, że przetwarzanie zebranych w ten sposób danych osobowych podlega zasadom przyjętym przez operatorów sieci mediów społecznościowych i dlatego niniejsza Polityka Prywatności ich nie dotyczy.

Celem zamieszczenia przez nas na stronach internetowych przycisków portali społecznościowych jest zwiększenie atrakcyjności tych stron. Działamy w oparciu o nasz uzasadniony interes (podstawa prawna wykorzystania danych przewidziana w art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na promocji i popularyzacji działalności Fortuna.

7. Co się stanie, jeśli wystąpią jakieś zmiany w przetwarzaniu?

Wszelkie zmiany Polityki wpływające jakkolwiek na przetwarzanie Twoich danych osobowych lub Twoją relację z Fortuna zostaną zakomunikowane za pomocą danych kontaktowych takich jak adres e-mail lub numer telefonu lub zostaną udostępnione w Punkcie przez wywieszenie informacji o zmianach w widocznym miejscu. Jeśli jesteś użytkownikiem niezalogowanym zmiany zostaną zakomunikowane poprzez zamieszczenie odpowiednich informacji na głównej Stronie Internetowej.